ANUNȚURI actualI

 A N U N Ţ  -REPETAT

cu privire la concurs  pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal, Secția economie, construcții și dzvoltarea teritoriului, Consiliul raional

Scopul general al funcţiei: Contribuirea la dezvoltarea social-economică în raion prin promovarea politicii de stat în domeniul economic, asigurarea soluţionării problemelor  antreprenoriatului, micului business, precum şi a celor de stimulare a investiţiilor în teritoriu

Sarcinile de bază:

  1. Asigurarea soluţionării problemelor antreprenoriatului, micului business, precum şi a celor de stimulare a investiţiilor în teritoriu. Înaintarea, la solicitare, a propunerilor pentru elaborarea programelor de stat de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii.
  2. Participarea la elaborarea actelor normative referitor la dezvoltarea social-economică a raionului. Elaborarea periodică a analizei indicatorilor de dezvoltare social-econiomică a raionului şi monitorizarea gradului de realizare a direcţiilor principale de dezvoltare durabilă a raionului.
  3. 3. Evaluarea şi monitorizarea situaţiei economice din raion prin identificarea necesităţilor populaţiei, a oportunităţilor de investiţii pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
  4. Asigurarea organizarii şi desfăşurării licitaţiilor şi concursurilor prin cererea ofertelor de preţuri pentru achiziţionarea bunurilor/serviciilor, lucrărilor pentru necesităţile Consiliului Raional şi pregătirea documentelor necesare, conform procedurii de achziţie.
  5. Asigurarea soluţionării depline a chestiunilor ce ţin de analiza şi prognoza situaţiei economice din raion Coordonarea cu agenţii economici şi cu conducerea raionului a activităților (planurilor) de asigurare a dezvoltării social-economice a localităţilor din raion.ci şi mijlocii.

Condiţii de participare la concurs:

Condiţii de bază:

–          deţinerea cetăţeniei  Republicii Moldova;

–          posedarea limbii de stat, şi a limbilor oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriu;

–          lipsa antecedentelor penale nestinse săvârşite cu intenţie;

–          neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice;

–         neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limita de vîrstă;

 

Studii:    Superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul economic.

 

Experienţă profesională: minimum 1 an în domeniu, preferabil experienţă în serviciul public.

 

Cunoştinţe: cunoaşterea legislaţiei în domeniu;cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;cunoaşterea limbii de stat , limbii engleză şi limbii ruse la nivel avansat citit/scris/vorbit; cunoaşterea calculatorului (Word, Excel, Mapinfo,…)

 

Abilităţi: de lucru cu informaţia, elaborare de documente, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă,  receptivitate la modificări în domeniul legislaţiei şi insistenţa în implementarea acestora; perfectare la timp şi în conformitate cu cerinţele a documentaţiei, abilităţi analitice de rezolvare a problemelor ce vizează domeniul exercitat; abilităţi de comunicare cu diferite categorii de cetăţeni; abilitate de colaborare cu funcţionarii publici din autorităţile APL- I, II şi APC a Republicii Moldova.

Atitudini/comportamente: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

 

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/ prin e-mail Dosarul de concurs:

1)       formularul de participare

2)        copia buletinului de identitate

3)      copiile dimplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specialitare;

4)      copia carnetului de muncă;

5)    certificatul medical, după caz;

6)      cazierul judiciar.

Data limită pînă la care poate fi depus Dosarul de concurs    –   24 martie 2025 ora 17.00.

Telefon                     – 23 043

adresa poştală          – str. K. Marx, 55     MD-6702, or. Basarabeasca

e-mail                      –   consiliul2basarabeasca.md

Acte normative în domeniul serviciului public

–     Constituţia Republicii Moldova

–          Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.

–          Legea nr. 199  din  16.07.2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică .

–          Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public .

–          Legea nr.133 din 17.06.2016 privind declararea averii și a intereselor personale.

–          Legea nr.90-XVI din 25 aprilie 2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei.

–          Codul administrative nr. 116 din 19 iulie 2018.

–      Legea nr. 270 din 23 noiembrie 2018 privind sistemul unitary de salarizare.

–       Hotărîrea Guvernului nr. 1231 din 12 decembrie 2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr, 270/2018 privind sistemul unitary de salarizare în sectorul bugetar

–          Legea nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decisional

  • Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public” (10 anexe);

Acte normative în domeniul specific funcţiei

  • Legea nr.81 din 18.03.2004 cu privire la investiţiile în activitatea de întreprinzător;
  • Codul Civil nr. 1107 din 06.06.2002;
  • Coful Fiscal nr. 1163 din 24.04.1997;
  • Legea nr. 220-XVI din 19.10.2007 privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi a întreprinzătorilor individuali;
  • Legea cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi nr. 845 din 03.01.1992;
  • Legea privind achiziţiile publice nr. 131 din 03.07.2015;
  • Legea Contabilităţii nr. 113-XVI din 27.04.2007



A N U N Ţ-REPETAT

cu privire la concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal, Serviciu agricultură,relații funciare și cadastru, Consiliul raional

 

Scopul general al funcţiei Reglementarea relaţiilor funciare, realizarea reformei funciare, ţinerea cadastrului funciar de stat şi monitoringului pămînturilor pe teritoriul raionului

Sarcinile de bază ale funcţiei:

1.Elaborarea şi promovarea politicilor şi strategiilor în domeniul relaţiilor funciare şi cadastrului, al dezvoltării social-economice a teritoriului   raionului.

  1. Coordonarea procesului de reglementare a regimului proprietăţii funciare,  monitorizarea şi contribuirea la dezvoltarea continuă a pieţii funciare din raion.

3.Elaborarea proiectelor  privind delimitarea terenurilor destinate transmiterii în proprietate,  posesiune şi folosinţă.

4.Evaluarea actelor întreprinderilor şi gospodăriilor individuale în scopul înlăturării incovenienţelor de amplasare a acestora.

5.Acordarea consultaţiilor privind procesul de reglementare a regimului proprietăţii funciare  autorităţilor administraţiei publice locale de nivelul întîi din raion.

  1. Pregătirea şi prezentarea către organele autoadministrării locale a informaţiei pe marginea chestiunilor legate de realizarea reformei funciare şi respectarea legislaţiei funciare în teritoriu.

Condiţiile de participare la concurs:

deţine cetăţenia Republicii Moldova;

posedă limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriu;

neatingerea vîrstei necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;

lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice.

 

  Studii: Superioare, preferabil în domeniul relațiilor funciare și cadastru.

  Experienţă profesională:  minimum 1 an preferabil în domeniu sau în domeniul administraţiei publice.

 

  Cunoştinţe:

  • cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
  • cunoaşterea managementului de funcţionare a unei autorităţi publice;
  • cunoaşterea politicilor şi procedurilor de administrare, precum şi a practicilor pozitive în domeniu;
  • cunoştinţe de operare la calculator;
  • cunoaşterea obligatorie a limbii de stat, şi a limbii ruse la un nivel avansat (cititul/scrisul/vorbitul.

  Abilităţi: Lucrul cu informaţia, organizare, elaborare de documente, consultare, comunicare eficientă,  soluţionare de probleme, lucru în echipă.

  Atitudini/comportamente: Respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate,  flexibilitate, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională  continuă.

 Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/e-mail Dosarul de concurs:

  1. formularul de participare
  2. copia buletinului de identitate
  3. copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specialitate;
  4. certificatul medical, după caz;
  5. cazierul judiciar.

 

Data-limită de depunere a dosarului de participare la concurs –  24 martie  2025, ora 17-00

Telefon: 0297 23 043; 22 058.

e-mail: consiliul@basarabesasca.md

adresa poştală: str. Karl Marx, 55

MD-6702, or. Basarabeasca

Bibliografia:

  • Constituția Republicii Moldova
  • Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
  • Legea nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală
  • Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
  • Legea 133 din 17.06.2016 privind declararea averii și a intereselor personale
  • Codul administrative nr. 116 din 19 iulie 2018
–        Codul Funciar, Legea nr.828/XII din 25.12.1991

–        Codul Civil, Legea nr.1107-XV din 06.06.2002

–          Legea cadastrului bunurilor imobile, nr. 1543/XIII din 25.02.1998

–        Legea cu privire la formarea bunurilor imobile, nr. 354-XV din 28.10.2004

 




A N U N Ţ-REPETAT

 cu privire la concurs  pentru ocuparea funcţiei publice vacante de auditor intern în Aparatul preşedintelui raionului

Scopul general al funcţiei:

Efectuarea  auditului intern în direcţiile, secţiile subordonate autorităţii publice şi monitorizarea implementării recomandărilor ca urmare a auditului efectuat.

Sarcinile de bază:

  1. Realizarea activităților de audit intern în scopul evaluării sistemului de management financiar și control al entităților publice din cadrul Consiliului raional.
  2. Întocmirea documentației curente și permanente de audit în conformitate cu Standardele Naționale de Audit Intern.

3.Formularea preliminară a recomandărilor pentru raportul de audit.

  1. Monitorizarea implementării recomandărilor din domeniul auditului.

5.Informarea sistematică a conducătorului aotorității publice despre procesul de realizare a sarcinilor de audit, prevăzute în programul de lucru al misiunii de audit.

Condiţii de participare la concurs:

Condiţii de bază:

  • deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
  • posedarea limbii de stat şi a limbilor oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriu;
  • lipsa antecedentelor penale nestinse săvârşite cu intenţie;
  • neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice;
  • neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limita de vîrstă;

Studii:    Superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul juridic.

Experienţă profesională: minimum 2 ani în domeniu, preferabil experienţă în serviciul public.

Cunoştinţe:

  • cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
  • cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;
  • cunoaşterea limbii de stat şi limbii ruse la nivel avansat citit/scris/vorbit;
  • cunoaşterea calculatorului (Word, Excel, Mapinfo,…)

Abilităţi: de lucru cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de documente, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă.

Atitudini/comportamente: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/ prin e-mail Dosarul de concurs:

  1. formularul de participare
  2. copia buletinului de identitate
  3. copiile dimplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specialitare;
  4. certificatul medical, după caz;
  5. cazierul judiciar.

Data limită pînă la care poate fi depus Dosarul de concurs    –  24 martie 2025

Telefon                     – 23-0-43;,  22-0-58

e-mail                       – consiliul@basarabeasca.md

adresa poştală          str. K. Marx, 55

                                MD-6702, or. Basarabeasca

 

 

Bibliografia concursului

Constituţia Republicii Moldova

Acte normative în domeniul serviciului public

  • Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
  • Legea nr. 199  din  16.07.2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică
  • Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
  • Legea nr 133 din 17.06.2016 privind declararea averii și a intereselor personale
  • Legea nr.90-XVI din 25 aprilie 2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei
  • Legea nr.48 din 22 martie 2012 cu privire la sistemul de salarizare a funcționarilor publici
  • Legea nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decizional
  • Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”
  • Codul administrative nr. 116 din 19 iulie 2018
  • Legea nr. 270 din 23 noiembrie 2018 privind sistemul unitary de salarizare
  • Hotărîrea Guvernului nr. 1231 din 12 decembrie 2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr, 270/2018 privind sistemul unitary de salarizare în sectorul bugetar

Acte normative în domeniul administraţiei publice locale 

  • Legea nr.435 din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrativă
  • Legea nr.436 din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală
  • Legea nr.438 din 28 decembrie 2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova
  • Legea nr.764 din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova
  • Legea nr. 768-XIV  din  02 februarie 2000 privind statutul alesului local
  • Legea nr.523-XIV din 16 iulie 1999 cu privire la proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale
  • Legea nr.741-XIII  din  20 februarie 1996 despre Regulamentul cu privire la modul de soluţionare a chestiunilor organizării administrativ-teritoriale a Republicii Moldova
  • Legea nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale
  • Legea nr.121-XVI  din  4 mai 2007 privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice
  • Hotărîrea Guvernului nr.845 din 18 decembrie 2009 „Cu privire la oficiile teritoriale ale Cancelariei de Stat”