A N U N Ţ privind concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de şef direcţie, Direcţia finanţe
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la implementarea politicii bugetar-fiscale a statului, organizarea şi asigurarea efectuării proceselor de elaborare, aprobare şi executare a bugetului raionului.
Sarcinile de bază ale funcţiei:
- Asigură implementarea politicii bugetar-fiscale a statului, asigură elaborarea politicii în domeniu a raionului.
2. Supraveghează şi conduce procesele de pronosticare, evidenţă şi analiză bugetară.
3. Monitorizează estimările veridice şi economia argumentate ale veniturilor şi cheltuielilor bugetare, întru satisfacerea necesităţilor social-economice.
4.Conduce şi coordonează procesul de planificare, elaborare şi aprobare a bugetului raional.
5.Coordonează procesul de executare a bugetului raionului şi întocmirea dărilor de seamă.
6.Conduce şi coordonează activitatea direcţiei finanţe.
Condiţiile de participare la concurs:
— deţine cetăţenia Republicii Moldova;
— posedă limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriu;
— neatingerea vîrstei necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
— lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
— neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice
Studii: Superioare în domeniul financiar.
Experienţă profesională: Stagiu de muncă de cel puţin 5 ani în domeniul financiar .
Cunoştinţe:
- cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
- cunoaşterea managementului de funcţionare a unei autorităţi publice;
- cunoaşterea politicilor şi procedurilor de administrare, precum şi a practicilor pozitive în domeniu;
- cunoştinţe de operare la calculator;
- cunoaşterea obligatorie a limbii de stat, şi a limbii ruse la un nivel avansat (cititul/scrisul/vorbitul.
Abilităţi: Lucrul cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de documente, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, soluţionare de probleme, lucru în echipă.
Atitudini/comportamente: Respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate,
flexibilitate, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/e-mail Dosarul de concurs:
- formularul de participare
- copia buletinului de identitate
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specialitate;
- originalul şi copia carnetului de muncă;
- certificatul medical, după caz;
- cazierul judiciar.
Data-limită pînă la care poate fi depus dosarul la concurs – 09 iulie 2024 (inclusiv), ora 17.00.
Telefon: 0297 22 529; 22 750; 22 058.
e-mail: consiliul@nbasarabeasca.md
adresa poştală: str. Karl Marx, 55, or. Basarabeasca, MD-6702
Bibliografia:
— Constituţia Republicii Moldova;
— Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003;
— Legea nr. 436-XVI din decembrie 2006 privind administraţia publică locală;
— Legea nr. 239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decizional;
— Legea nr. 133 din 08 iulie 2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
— Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
— Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
— Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 cu privire la Codul de conduită a funcţionarului public;
— Legea nr. 16-VXI din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
— Legea nr. 148 din 09 iunie 2023 privind accesul la informaţiile de interes public.
În domeniul de specialitate:
— Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr. 181 din 25.07.2014;
— Legea cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar nr. 270 din 23.11.2018
— Legea bugetului de stat;
— Legea privind finanţele publice locale nr. 397 din 16 octombrie 2003;
— Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 1231 din 12 decembrie 2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii 270/2018 privind sistemul unitary de salarizare în sectorul bugetar.